Klachten
Bent je ontevreden over de berichtgeving van RTV Horizon? Of meen je dat de openbaarmaking of beschikbaarstelling van bepaald materiaal inbreuk maakt op enig recht dat jou toekomt of je (privacy)belangen schaadt? Dan kun je, dat voorzien van onderbouwing, aan ons laten weten.
We nemen je klacht serieus en behandelen deze zorgvuldig. Binnen een week ontvang je van ons een terugkoppeling. Bij technische klachten proberen we, waar mogelijk, een oplossing te vinden of schakelen we onze providers in. We zijn namelijk deels afhankelijk van de infrastructuur van externe partijen. Als iets niet lukt, leggen we duidelijk uit waarom.
Klachten over de inhoud
Misschien heb je een klacht over de inhoud van onze berichtgeving of de opmerkingen die daarin worden gemaakt. We brengen veel lokale informatie en geven ruimte aan verschillende meningen van inwoners en betrokkenen. Dat kan soms botsen met jouw eigen mening of opvattingen. Dit is een belangrijke rol van onze omroep: informeren en het gesprek op gang brengen. Als lokale omroep zijn we immers de kritische waakhond van de lokale democratie.
Vind je dat er grenzen zijn overschreden? Laat het weten.
Hoe behandelen wij inhoudelijke klachten?
Inhoudelijke klachten toetsen we aan ons redactioneel statuut en, indien nodig, ook aan de wet. Blijkt je klacht gegrond? Dan bespreken we dit met de betrokken maker(s) en ondernemen we passende actie. Je ontvangt altijd een goed onderbouwde, schriftelijke terugkoppeling.
Niet tevreden over onze klachtafhandeling?
Ben je het niet eens met onze reactie op je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Raad voor de Journalistiek. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt je klacht en doet een bindende uitspraak.
Zo dien je een klacht in
Wil je een klacht indienen? Stuur je klachtvia het formulier en vergeet niet om je telefoonnummer te vermelden. We proberen altijd binnen vijf werkdagen contact met je op te nemen.